luni, 11 iulie 2011

Prisosinţă

               
Că îmi reiau crucile, dar că acum îmi port degetele pieziş, nu mai e o surpriză pentru nimeni. Din toată descântoteca asta, nici tu, nici eu nu înţelegem mai nimic, de aceea ne închinăm cu mâna la gură şi cu faţa întoarsă de la lume. Mă găsesc din nou în acelaşi loc, doar că, de data asta, cioturile nu mai vor să nască versuri. Parcă toate Stările mele s-au adunat la Sfat şi au decis în locul meu toată sortirea cea de pe urmă. Mie, pe locul gol în care m-am aşezat ca să privesc nenorocirea, nu mi-a mai rămas nimic de adăugat. Sunt ca fusul care a înţepat vreo frumoasă adormită şi pe care nimeni nu l-a întrebat dacă vrea să se facă responsabil de crime.


               
M-am trezit, bunăoară, responsabilă pentru o grămadă de neauzite şi nemaipomenite falduri care curgeau înghiţind maşinile şi parcurile şi lăsând oamenii cu o mimă demnă de teatrul burlesc. Se făcea că devenisem şurubul care nu mai avea unde să fie folosit, culoarea care era lepădată din cadraj, prisosul care nu vrea să fie prisos, dar care trebuie să existe pentru a numi toate lucrurile de care ne dispensăm ca să avem ce arunca. Să spunem nu-i bai şi să ne considerăm îndestulaţi…
                
Priveam cum se aglomerează lucruri suplimentare şi eu eram unul dintre ele; mi se hotărâse eticheta, mi se dăduse numele operaţiunii pe care nu o mai puteam duce la îndeplinire pentru că pământul era deja sătul de mine. Într-un fel, eram şi eu un lucru desăvârşit, dar desăvârşit prin lipsa absolută. Mi-era ruşine să mă apăr, să mă aşez singură în cutia cu „lost and found” sau să sper că bobul de mazăre va ajunge vreodată să dea peste o mină de aur şi să se numească împărat. Nu mi-au stat niciodată în fire arcadele impresionante, lojele centrale sau scenele înalte. Eram mai degrabă pălăria valetului care citea pe ascuns prin poduri. Balamalele lumii nu mă cuprindeau şi s-au hotărât să mă facă de prisos.

Ce contează ce s-a întâmplat cu pensula pictorului, cu nopţile de nesomn, cu tuşele nereuşite? Atâta timp cât avem "skyscrapers", „In a relationship status”, „Most Recent News”, un Dumnezeu personal şi un loc de veci asigurat, ne permitem de prisosul. Mai exact, ne permitem să-l aruncăm igienic la coş.

Mi-au furat la Sfat cuvintele şi tot viitorul, dar ce să fac cu „va urma”, dacă nu ştiu nici măcar prin ce emisferă mi-e trecutul?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu